Oko 200 ljubitelja bicikala protestovalo je vožnjom pored nadležnih institucija zbog očajnog stanja Futoške ulice i drugih ključnih biciklističkih staza u Novom Sadu.
Posmatrač, na glavnoj gradskoj saobraćajnici Futoška ulica - Futoški put ne postoje drugi prioriteti. Kolovoz je u dobrom stanju, bez rupa, izbočina i slično. Biciklistička staza i trotoar nisu. Nema izgovora, za dva meseca doslednog rada čitava deonica može da se dovede u upotrebljivo stanje. Putari su sposobni, inžinjeri znaju svoj posao, znaju šta je standard ispravne biciklističke staze i kakve i kolike devijacije su dozvoljene tehničkim normativima, para u budžetu ima, zajednica podržava te radove. Kad ako ne sad? Trenutno je prilična pažnja uperena u Futošku ulicu i Futoški put, za sada ne tako mali broj ljudi gleda uglavnom sa podrškom i odobravanjem. Daleko bolje bi bilo i za imidž javnih preduzeća da se iskoristi prilika i ovaj posao uradi do kraja, što bi svakako pozdravili i NSBI i zajednica.
Inače u saobraćajnoj politici (kada se postavi sve pro et contra) u gradovima automobili se nalaze najniže na lestvici prioriteta, prvo pešaci, zatim biciklisti i javni prevoz, pa tek onda automobili. Neka simbolična taksa za lokalne puteve i cena održavanja automobila tu ne menjaju bitnije stvari. Svako dobro.
@prolaznik
Mi biciklisti smo bahati na trotoarima, možda zato što su nam bezobrazni pešaci uzurpirali bici staze. Svaki dan vozim bicikl na posao i u povratku, i nema dana da ne poludim od pešaka koji se pored trotoara, nonšalantno šetaju bici stazom. Pa još kad im trubneš, jer zvonce ne čuju (nekad ne čuju ni trubu), umesto da se sklone, oni se okreću, da vide šta li to cvrkuće iza njih, i ako se pomere, to je otprilike 2,5cm u kontra stranu.
Staze su zaista u katastrofalnom stanju, neobeležene, nefunkcionalne...
Kod BIG-a uopšte nema znak STOP, a vozači uopšte niti gledaju da li se neki biciklista spušta niz most, a o nekom zaustavljanju - propuštanju da ne govorim.
Nisam znala za ovo okupljanje, možda za sledeći put malo organizovanije to najaviti.
Pozdrav!!
@Marko Trifković
Svako normalan podržava da se srede svi resursi infrastrukture, ali moraju da postoje prioriteti.
Problem je što neka interesna grupa ponekad pokazuje više želje da iritira javnost isticanjem problema i "aktivacionim egzibicionizmom", nego racionalnim nastojanjem da se reši problem. Ometati saobraćaj "protestom" zbog nekoliko neravnina na biciklističkoj stazi je sve drugo osim odgovornog i zrelog pristupa.
Pored toga, bicikl je mnogo manje finansijske vrednosti nego motorno vozilo, šteta na biciklu zbog nailaska na podignuti asfalt (korenje drveta je uzrok problema) potencijalno je nesrazmerno manja od moguće štete na motornom vozilu zbog oštećenog kolovoza.
Vlasnik vozila plaća (prilikom registracije) i nadoknadu za uređenje puteva, pa nikom od njih ne pada na pamet da se organizuje u protest "Za NS bez udarnih rupa", verovatno zato što su i upućeni koliko nešto košta i koliko smo kao zajednica bez para.
Poenta: vremena su teška i svako sebe i svoju nevolju treba racionalno da stavi na pravo mesto.
realno bilo ih je premalo, e sad dal je u pitanju sto neki misle da je u pitanju uplitanje u politiku il sta drugo videcemo, u pianju je najstarija staza u gradu i najduza linija i trebalo bi da ih bude bar 2000
"Posmatrač", razmislite u tom slučaju kako građanima mogu da izgledaju "institucionalni hipsteraj", "institucionalna kvazipolitička korektnost" i slično, a kako prizemni, razumni profesionalizam. Protest i javno okupljanje, kao i rad institucija vođen potrebama građana su civilizacijske tekovine i podjednako su legitimni i legalni kao lobiranje, peticije, dopisi i slično iako možda ne spadaju u klasičan modus operandi institucija. Pod poštovanje propisa svakako spada i održavanje infrastrukture što svakako nije zakonski uslovljeno time koliko korisnici te infrastrukture poštuju neke propise ili ne. Ovde nije reč o problemu od juče na nekoj sporednoj uličici, već o hroničnoj pojavi na "biciklističkoj magistrali", glavnoj saobraćajnici koja svakodnevno opslužuje hiljade ljudi. I na kraju, ne znam kako u zahtevu da infrastruktura bude bezbedna i upotrebljiva vidite zastupanje bilo čije neodgovornosti. Naprotiv, to jeste pozivanje na odgovornost i trebali biste to da podržite.
Milane, niste postavili konkretna pitanja, već ste izneli tvrdnje sa ciljem diskreditacije građanskog zahteva koristeći ad hominem argument, baveći se čovekom umesto problemom. Ako na taj način tvrdite da problema nema, bojim se da ćete se neprijatno iznenaditi kada provozate bicikl sa vašim sugrađanima Futoškom ulicom i Futoškim putem. Svako dobro i vama.
@Zoran Bukvić i @Marko Trifković... ptanja...
Kako bi izgledalo kad bi portparol nekakve "organizacije vozača morornih vozila" pravdao neodgovorne vozače (ne poštuju ZOBS i pravila sobraćaja)... činjenicom da su i "u Holandiji i Danskoj" vozači neodgovorni?
Da li se slažete da bi "biciklistička inicijativa" bila ozbiljnije shvaćena ako je predstavlja zrela osoba koja iznosi odmerene stavove?
Da li "biciklistička inicijativa" zahteva tzv. "pozitivnu diskriminaciju" ZOBS za bicikliste samo zato što predstavljaju manju opasnost (manja brzina kretanja i masa) i s obzirom na činjenicu da njihovo učešće u saobraćaju ne zahteva proveru obučenosti?
Posebno bi se osvrnuo na kategoriju ljudi koji kada biciklisti protestuju odmah krenu da nas uče kako treba da budemo odgovorni, da se naučimo da poštujemo ZOBS, pa da da onda kad "porastemo" tražimo i naša "prava".
@Posmatrač i njemu sličnima: U Holandiji i Danskoj gde je broj biciklista jako veliki (do 50% putovanja se obavi biciklom) biciklisti krše pravila. Krše ih i u Austriji i u Nemačkoj. Ono što nas od tih zemalja razlikuje je to što je tamo infrastruktura neuporedivo razvijenija i kvalitetnija, a vožnja automobila skupa i destimulisana. (skup parking, registracija)
Vi nećete ljude koji se plaše da voze bicikl u sadašnjim uslovima izvesti na ulicu tako što ćete ih naučiti ZOBS-u, a oni gledaju kako bahata stoka svako malo juri kroz crveno svetlo sa džipovima. Pa da li vi mislite da smo svi mi ludi i ćoravi, pozivate ugroženu kategoriju građana da se drži zakona kao pijana plota dok kojekakve budale za volanom divljaju kako im se ćefne??? Kada sistem (čitaj saobraćajna policija) bude bio sposoban da efikasno kontroliše ove koji divljaju i svede ih na razuman procenat, onda možemo da pričamo o akciji edukacije i kontrole ponašanja biciklista. U suprotnom, samo se ohrabruje sindrom divljeg zapada gde onaj koji je jači na ulici ima i prednost. Stoga, ovo što sada rade Trifković i NSBI je najlogičnija i najprioritetnija stvar koja se može i mora raditi u svim gradovima u Srbiji, ako ne želimo da se ugušimo automobilskim saobraćajem.
@миле
@covek
Imam prece probleme u zivotu nego da razmisljam o tvom biciklizmu .
------
Видим имаш преча посла. Ако те бициклизам не занима зашто онда коментаришеш? Јер су то та преча посла? Видим ја имаш ти времена на претек...
Vi ste psihoanaliticar ? Vidim da duboko analizirate druge ljude . Sta sad ne smemo ni da komentarisemo ? Da li komentarisanje spada u krivicno delo ? Kazete da covek ima vremena na pretek . Evo meni je trebalo dve minute da procitam vest i dve da napisem komentar . O kakvom vremenu na pretek vi pricate ? Sta mislite kako ja stojim sa vremenom ?
Ovaj stav da "nemamo pametnijeg posla" me fascinira već 20 godina, toliko je otprilike prošlo od prvog protesta na kojem sam bio. Stvari se na lokalnom nivou neće pokrenuti potpisivanjem elektronskih ili štampanih peticija, niti lajkovanjem ili retvitovanjem, potrebna je konkretna aktivnost, ovaj skup je bio jedan od načina. Ko je barem jednom provozao bicikl Novim Sadom, razume razloge za nezadovoljstvo. Futoški put ima dosta zelenila, ali su biciklističke staze u veoma lošem stanju. Vrlo malo se ulaže u infrastrukturu koja bi podržala trend rasta broja biciklista na ulicama. Bicikl je zdravija i praktičnija alternativa za grad koji može da se pređe za samo pola sata sa jednog na drugi kraj (Veternik - Kej ili Limanski park - Klisa). Živim na Novom Naselju, podjednako vozim i automobil i bicikl. Kad god mogu, biram bicikl jer, ako dodam vreme potrebno za traženje parkinga, ispadne gotovo isto. Sa finansijskog aspekta, vožnja bicikla je besplatna, a tu je i fizička aktivnost.
Postovani Marko, lepo je sto odgovarate na komentare nas gradjana, ali vas onda molim da ne menjate teze i ne mlatite praznu ideologiju nekog ko vas tome uci, vec odgovorite na konkretna moja pitanja koja sam postavio.
Sve najbolje.
A da biciklistma pocne da se naplacuje registracija i da imaju dozvolu za voznju jer kako se pojedinci ponasaju u saobracaju i na trotoaru je kata-strasno?
Kojim to stazama ima da se pohvali neki grad kao NS, nije sa razlogom povecanje broja biciklista jer ima odredjenu infrastrukturu.
@Marko Trifković
Svako ko uvažava druge time što poštuje propise i civilizacijska pravila samo može da očekuje simpatije... Onaj čija je preokupacija (ili čak profesija) "kvazipolitička korektnost" i "hipsterski aktivizam" može da se nada popularnosti kod sličnih i to mu je krajnji domet.
@prolaznik
Pre neki dan vracam se iz prodavnice i zamalo nalecem na nadobudnog prepotentnog biciklistu koji je velikom brzinom vozio po trotoaru za pesake bukvalno terajuci ljude pred sobom .Malo smo se tu zakacili , bio je vrlo drzak i bezobrazan. Problem je sto ovakvih ima puno u gradu.
Podrzavam komentar . Meni se desilo slicno par puta i ne znam kako sam se savladao da ostanem miran .
Kao jedan od učesnika jučerašnjeg skupa mogu da kažem samo da Novi Sad treba da bude ponosan jer ima ljude kao što je Trifković.
Ono za šta su se okupljeni biciklisti juče zalagali je najnormalnija stvar u razvijenom društvu, gde se ulaganje u automobilski saobraćaj pokazalo kao neodrživo.
Bicikli, mopedi i javni prevoz su jedina alternativa narastajućem stepenu motorizacije gradova u Srbiji, ali se sve gradske vlasti nezavisno od političke boje opredeljuju za prevaziđeno ulaganje u proširivanje automobilske infrastrukture ( parkinzi, široke saobraćajnice).
Trenutno ne postoji ni jedna snaga u državi koja ozbiljno percipira ovaj problem, političari su nedeovojno informisani, a planeri sujetni i inertni. Tako da mislim da nema mesta davati ovom protestu politički kontekst kojeg jednostavno nema. Sad nas je bilo 250, sutra će nas biti 500, pa 1000. Ni u Beogradu, ni u Novom Sadu nećemo odustati! Podrška za NSBI, branimo ulice, branimo grad!!!
@covek
Imam prece probleme u zivotu nego da razmisljam o tvom biciklizmu .
------
Видим имаш преча посла. Ако те бициклизам не занима зашто онда коментаришеш? Јер су то та преча посла? Видим ја имаш ти времена на претек...
Коментари само показују ментално стање овог народа. Писање глупости невезане за тематику протеста, писање злурадих коментара и лечење сопствених фрустрација. Али тако је то увек кад неко нешто покуша да уради и промени град на боље, буде нападан од доколичара који ујутру мрзе себе, а поподне цео свет.
Milane, spinujete. 6 godina se bavim biciklističkim saobraćajem. Borim se kao i ostali ljudi, podstanar sam. Ono što meni nije jasno je u čemu je problem da oni koji su plaćeni za to rade svoj posao? Da poprave biciklističke staze u gradu u kome raste broj biciklista? Možda možete svima da objasnite zašto neko iz Veternika, Futoga, sa Novog naselja ili Satelita to ne zaslužuje?
"Posmatrač", Novosadska biciklistička inicijativa se trenutno bavi edukacijom biciklista u pogledu osvetljenosti biciklista. Uz to, udruženje se bavi godinama i javnim zagovaranjem, saobraćajnom i urbanističkom politikom u segmentu biciklizma. Ukoliko institucije ne rade svoj posao negde kako treba, imamo kao udruženje pravo i obavezu da reagujemo. Ako se trend neodržavanja staza i izdvajanja nedovoljnih sredstava za to nastavi, jedina edukacija koju ćemo moći da pružamo je u veštini offroad vožnje, a glavna tema će nam postati Futoška kao simbol otpora institucija prema potrebama građana. Sve što treba institucije da urade je da kažu "u redu, zahtev da staza bude upotrebljiva jeste normalan, hajde da rešimo taj problem" i da problem počnu da rešavaju.
Toliko je jednostavno. Umesto toga se bavimo svime ostalim, "edukacijom" o guranju bicikla na pešačkim prelazima, skrivanjem iza izmišljenih stranačkih prozivki, ličnim životom, samo ne onim što je problem: loše stanje staze na glavnoj saobraćajnici u gradu.
Imamo slona u sobi za koga se svi pravimo da ga nema.
Jasni su kao dan zahtevi biciklista. Svako ko koristi bicikl u novom sadu kao prevozno sredstvo ili vid rekreacije, treba da je zahvalan sto postoji udruzenje koje se bavi problemima popravki i izgradnjom novih bici staza, parkinga za bicikle, očuvanjem zelenih površina itd. Ovde nema mesta zluradim komentarima i nekonstruktivnim kritikama.
Pozdrav za sve koji su juče bili na trgu ali i one koji su bili sprečeni. Samo hrabro, samo uporno!
"Bicinicijantiva" bi mogla da se više angažuje u obučavanju biciklista u poštovanju ZOBS i pravila saobraćaja koja im garantuju bezbednu vožnju, a da politićke i parapolitičke akcije prepusti nekom drugom...
Na primer: biciklisti su u zabludi da imaju status "pešak na pešačkom prelazu", a ne poštuju ni pravila kretanja po biciklističkoj traci pešačkog prelaza, kao ni maksimalnu dozvoljenu brzinu kretanja bicikla od 35km/h, što sve može da bude opasno.
Jedina situacija u kojoj biciklista ima apsolutnu prednost u odnosu na ostale učesnike u saobraćaju je slučaj kad motorno vozilo skretanjem preseca putanju kretanja bicikliste. U svim ostalim situacijama biciklista se smatra ravnopravnim učesnikom u saobraćaju i za njega važe pravila kretanja motornih vozila.
Pre neki dan vracam se iz prodavnice i zamalo nalecem na nadobudnog prepotentnog biciklistu koji je velikom brzinom vozio po trotoaru za pesake bukvalno terajuci ljude pred sobom .Malo smo se tu zakacili , bio je vrlo drzak i bezobrazan. Problem je sto ovakvih ima puno u gradu.
Овај народ не заслужује да се развија бициклизам, овај народ заслужује да цркне у смраду аутомобила и врућини бетона. Јер нико неће да дигне глас против уништавања града и будућности за нашу децу која ће да одрастају у бетоњерки од града. Бициклистима свака част на упорности која ће им се, надам се, исплатити.
Cime se bavi doticni g-din kada se ne voza bicikom? Pitajte ga...ne bavi se ni sa cim! Momak od 30 godina, nema posao, zivi sa tatom i mamom i oni ga finansiraju. Sad mu je neko rekao da iskoristi polozaj u udruzenju, i da se bavi malo politikom.... dragi moji biciklisti, nemojte dozvoliti da vas neko voza...
Čudno... sve vožnje koje je organizovalo ovo udruženje bile su u pratnji policije, pa tako i ova.
Vučić je pomenut nijednom, mada ne čudi skretanje pažnje sa problema... klasičan spin ;)
Micika, gledam tvoj komentar i pitam se ko se to pita kad će neko drugi da odraste, a u isto vreme potpisuje se sa MICIKA i piše DALI zajedno. Možda malo da se pozabaviš svojim odrastanjem, a i zlobom.
Samo nastavi da se baviš politikom i sledeći put će nas biti 30. Sve si upropastio! Ko tebi daje za pravo da govoriš u naše ime o politici? Kada vidim ko sve napada Vučića dođe mi da ga branim. Brzo me i prođe, al opet :) !!!
Dakle, okupljeni glasači smatraju da je sasvim OK kršiti zakon ako si deo okupljene mase na biciklu? Konkretno bio sam svedok da grupa od 20-30 prođe na crveno, a zatim za njima i grupica od 4-5 dečkića na biciklovima, koji su poučeni primerom matorih drtina i sami krenuli na crveno. Malo je falilo da jedan od njih bude pokojni.
Dakle, kada će policija da spreči njihovo dalje divljanje? Ili čekamo smrtni ishod pre nego što se reaguje?
Tiha voda breg roni. Ima mnogo toga što treba sprati, oprati i popraviti u ovome malome gradu, našem Novom Sadu. PODRŠKA inicijativi, pameti i energiji!
Biće da je ipak u pitanju što je isprovocirano pomeranje vremena skupa. Bio sam tamo. Deo biciklista je odlazio greškom na Trg Slobode, deo je došao dan u petak za kada je bilo zakazano pre onog blamažnog kontramitinga, pa je sve pomereno, deo prosto nije mogao da dođe zbog pomerenog datuma. Ne verujem da će iste greške ponoviti sledeći put, a nisu baš poznati po odustajanju.
Ja sam za to da bicikliste počne policija da kažnjava za grupni prolazak kroz crveno svetlo na ovim "manifestacijama", kao i za trepćuća svetla koja su zabranjena zakonom.
Dopada mi se potcenjivački momenat u Srbiji gde te svi tapšu i podržavaju kada si na vrhu, a ne vide na koliko si prepreka do tada naišao i koliko si radio. Ovi ljudi su uporni, voze godinama po kiši, snegu, žegi, danju, noću. Počeli su sa 150 u jednom momentu su na ulicu izašli sa gotovo 2.000. Samo je pitanje da li će neko biti dovoljno glup da im i dalje gura prst u oko. A neverovatno je oko čega se bune, traže nešto što se u normalnoj državi podrazumeva i nešto što bi vlast da je normalna trebalo da podržava... Luda smo zemlja.
Odista nikada manje biciklista. Razlog nije tesko dokuciti; nakon politicke manifestacije lidera, ljudi su poceli sumnjati u samostalnost Biciklisticcke inicijative i plase se da je u pitanju vesto prikriven instrument politicke opcije cije stavove je podrzao vodja.
Naravno da svako ima pravo na ispoljavanje politickog stava, ali mora biti svestan i posledica, pogotovo kada je uporedo i ( preeskponirani) vodja gradjanske aktivististicke grupacije.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO: Biciklistička vožnja pored novosadskih ustanova zbog Futoške ulice
Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs; Foto: 021.rs
Novi Sad
•18.06.2016.
•18:24 > 09:34
Komentari 38
Marko Trifković
Inače u saobraćajnoj politici (kada se postavi sve pro et contra) u gradovima automobili se nalaze najniže na lestvici prioriteta, prvo pešaci, zatim biciklisti i javni prevoz, pa tek onda automobili. Neka simbolična taksa za lokalne puteve i cena održavanja automobila tu ne menjaju bitnije stvari. Svako dobro.
Nataša
Mi biciklisti smo bahati na trotoarima, možda zato što su nam bezobrazni pešaci uzurpirali bici staze. Svaki dan vozim bicikl na posao i u povratku, i nema dana da ne poludim od pešaka koji se pored trotoara, nonšalantno šetaju bici stazom. Pa još kad im trubneš, jer zvonce ne čuju (nekad ne čuju ni trubu), umesto da se sklone, oni se okreću, da vide šta li to cvrkuće iza njih, i ako se pomere, to je otprilike 2,5cm u kontra stranu.
Staze su zaista u katastrofalnom stanju, neobeležene, nefunkcionalne...
Kod BIG-a uopšte nema znak STOP, a vozači uopšte niti gledaju da li se neki biciklista spušta niz most, a o nekom zaustavljanju - propuštanju da ne govorim.
Nisam znala za ovo okupljanje, možda za sledeći put malo organizovanije to najaviti.
Pozdrav!!
Posmatrač
Svako normalan podržava da se srede svi resursi infrastrukture, ali moraju da postoje prioriteti.
Problem je što neka interesna grupa ponekad pokazuje više želje da iritira javnost isticanjem problema i "aktivacionim egzibicionizmom", nego racionalnim nastojanjem da se reši problem. Ometati saobraćaj "protestom" zbog nekoliko neravnina na biciklističkoj stazi je sve drugo osim odgovornog i zrelog pristupa.
Pored toga, bicikl je mnogo manje finansijske vrednosti nego motorno vozilo, šteta na biciklu zbog nailaska na podignuti asfalt (korenje drveta je uzrok problema) potencijalno je nesrazmerno manja od moguće štete na motornom vozilu zbog oštećenog kolovoza.
Vlasnik vozila plaća (prilikom registracije) i nadoknadu za uređenje puteva, pa nikom od njih ne pada na pamet da se organizuje u protest "Za NS bez udarnih rupa", verovatno zato što su i upućeni koliko nešto košta i koliko smo kao zajednica bez para.
Poenta: vremena su teška i svako sebe i svoju nevolju treba racionalno da stavi na pravo mesto.
vredi razmisliti
Marko Trifković
Milane, niste postavili konkretna pitanja, već ste izneli tvrdnje sa ciljem diskreditacije građanskog zahteva koristeći ad hominem argument, baveći se čovekom umesto problemom. Ako na taj način tvrdite da problema nema, bojim se da ćete se neprijatno iznenaditi kada provozate bicikl sa vašim sugrađanima Futoškom ulicom i Futoškim putem. Svako dobro i vama.
Posmatrač
Kako bi izgledalo kad bi portparol nekakve "organizacije vozača morornih vozila" pravdao neodgovorne vozače (ne poštuju ZOBS i pravila sobraćaja)... činjenicom da su i "u Holandiji i Danskoj" vozači neodgovorni?
Da li se slažete da bi "biciklistička inicijativa" bila ozbiljnije shvaćena ako je predstavlja zrela osoba koja iznosi odmerene stavove?
Da li "biciklistička inicijativa" zahteva tzv. "pozitivnu diskriminaciju" ZOBS za bicikliste samo zato što predstavljaju manju opasnost (manja brzina kretanja i masa) i s obzirom na činjenicu da njihovo učešće u saobraćaju ne zahteva proveru obučenosti?
Zoran Bukvić
@Posmatrač i njemu sličnima: U Holandiji i Danskoj gde je broj biciklista jako veliki (do 50% putovanja se obavi biciklom) biciklisti krše pravila. Krše ih i u Austriji i u Nemačkoj. Ono što nas od tih zemalja razlikuje je to što je tamo infrastruktura neuporedivo razvijenija i kvalitetnija, a vožnja automobila skupa i destimulisana. (skup parking, registracija)
Vi nećete ljude koji se plaše da voze bicikl u sadašnjim uslovima izvesti na ulicu tako što ćete ih naučiti ZOBS-u, a oni gledaju kako bahata stoka svako malo juri kroz crveno svetlo sa džipovima. Pa da li vi mislite da smo svi mi ludi i ćoravi, pozivate ugroženu kategoriju građana da se drži zakona kao pijana plota dok kojekakve budale za volanom divljaju kako im se ćefne??? Kada sistem (čitaj saobraćajna policija) bude bio sposoban da efikasno kontroliše ove koji divljaju i svede ih na razuman procenat, onda možemo da pričamo o akciji edukacije i kontrole ponašanja biciklista. U suprotnom, samo se ohrabruje sindrom divljeg zapada gde onaj koji je jači na ulici ima i prednost. Stoga, ovo što sada rade Trifković i NSBI je najlogičnija i najprioritetnija stvar koja se može i mora raditi u svim gradovima u Srbiji, ako ne želimo da se ugušimo automobilskim saobraćajem.
komsija djura
@covek
Imam prece probleme u zivotu nego da razmisljam o tvom biciklizmu .
------
Видим имаш преча посла. Ако те бициклизам не занима зашто онда коментаришеш? Јер су то та преча посла? Видим ја имаш ти времена на претек...
Vi ste psihoanaliticar ? Vidim da duboko analizirate druge ljude . Sta sad ne smemo ni da komentarisemo ? Da li komentarisanje spada u krivicno delo ? Kazete da covek ima vremena na pretek . Evo meni je trebalo dve minute da procitam vest i dve da napisem komentar . O kakvom vremenu na pretek vi pricate ? Sta mislite kako ja stojim sa vremenom ?
Zeleni Jova
Vladimir
Milan
Sve najbolje.
Aleksa
Kojim to stazama ima da se pohvali neki grad kao NS, nije sa razlogom povecanje broja biciklista jer ima odredjenu infrastrukturu.
Posmatrač
Svako ko uvažava druge time što poštuje propise i civilizacijska pravila samo može da očekuje simpatije... Onaj čija je preokupacija (ili čak profesija) "kvazipolitička korektnost" i "hipsterski aktivizam" može da se nada popularnosti kod sličnih i to mu je krajnji domet.
brane
Pre neki dan vracam se iz prodavnice i zamalo nalecem na nadobudnog prepotentnog biciklistu koji je velikom brzinom vozio po trotoaru za pesake bukvalno terajuci ljude pred sobom .Malo smo se tu zakacili , bio je vrlo drzak i bezobrazan. Problem je sto ovakvih ima puno u gradu.
Podrzavam komentar . Meni se desilo slicno par puta i ne znam kako sam se savladao da ostanem miran .
Zoran Bukvić
Ono za šta su se okupljeni biciklisti juče zalagali je najnormalnija stvar u razvijenom društvu, gde se ulaganje u automobilski saobraćaj pokazalo kao neodrživo.
Bicikli, mopedi i javni prevoz su jedina alternativa narastajućem stepenu motorizacije gradova u Srbiji, ali se sve gradske vlasti nezavisno od političke boje opredeljuju za prevaziđeno ulaganje u proširivanje automobilske infrastrukture ( parkinzi, široke saobraćajnice).
Trenutno ne postoji ni jedna snaga u državi koja ozbiljno percipira ovaj problem, političari su nedeovojno informisani, a planeri sujetni i inertni. Tako da mislim da nema mesta davati ovom protestu politički kontekst kojeg jednostavno nema. Sad nas je bilo 250, sutra će nas biti 500, pa 1000. Ni u Beogradu, ni u Novom Sadu nećemo odustati! Podrška za NSBI, branimo ulice, branimo grad!!!
миле
Imam prece probleme u zivotu nego da razmisljam o tvom biciklizmu .
------
Видим имаш преча посла. Ако те бициклизам не занима зашто онда коментаришеш? Јер су то та преча посла? Видим ја имаш ти времена на претек...
детос
Marko Trifković
Milane, spinujete. 6 godina se bavim biciklističkim saobraćajem. Borim se kao i ostali ljudi, podstanar sam. Ono što meni nije jasno je u čemu je problem da oni koji su plaćeni za to rade svoj posao? Da poprave biciklističke staze u gradu u kome raste broj biciklista? Možda možete svima da objasnite zašto neko iz Veternika, Futoga, sa Novog naselja ili Satelita to ne zaslužuje?
"Posmatrač", Novosadska biciklistička inicijativa se trenutno bavi edukacijom biciklista u pogledu osvetljenosti biciklista. Uz to, udruženje se bavi godinama i javnim zagovaranjem, saobraćajnom i urbanističkom politikom u segmentu biciklizma. Ukoliko institucije ne rade svoj posao negde kako treba, imamo kao udruženje pravo i obavezu da reagujemo. Ako se trend neodržavanja staza i izdvajanja nedovoljnih sredstava za to nastavi, jedina edukacija koju ćemo moći da pružamo je u veštini offroad vožnje, a glavna tema će nam postati Futoška kao simbol otpora institucija prema potrebama građana. Sve što treba institucije da urade je da kažu "u redu, zahtev da staza bude upotrebljiva jeste normalan, hajde da rešimo taj problem" i da problem počnu da rešavaju.
Toliko je jednostavno. Umesto toga se bavimo svime ostalim, "edukacijom" o guranju bicikla na pešačkim prelazima, skrivanjem iza izmišljenih stranačkih prozivki, ličnim životom, samo ne onim što je problem: loše stanje staze na glavnoj saobraćajnici u gradu.
Imamo slona u sobi za koga se svi pravimo da ga nema.
Pozdrav svima.
-
biciklomuvek
Pozdrav za sve koji su juče bili na trgu ali i one koji su bili sprečeni. Samo hrabro, samo uporno!
covek
Овај народ не заслужује да се развија бициклизам, ...
Imam prece probleme u zivotu nego da razmisljam o tvom biciklizmu .
Posmatrač
Na primer: biciklisti su u zabludi da imaju status "pešak na pešačkom prelazu", a ne poštuju ni pravila kretanja po biciklističkoj traci pešačkog prelaza, kao ni maksimalnu dozvoljenu brzinu kretanja bicikla od 35km/h, što sve može da bude opasno.
Jedina situacija u kojoj biciklista ima apsolutnu prednost u odnosu na ostale učesnike u saobraćaju je slučaj kad motorno vozilo skretanjem preseca putanju kretanja bicikliste. U svim ostalim situacijama biciklista se smatra ravnopravnim učesnikom u saobraćaju i za njega važe pravila kretanja motornih vozila.
prolaznik
Гокс
Milan
Eh
Vučić je pomenut nijednom, mada ne čudi skretanje pažnje sa problema... klasičan spin ;)
Iy.
Ivana
Joe
Ružno
Biciklista
Dakle, kada će policija da spreči njihovo dalje divljanje? Ili čekamo smrtni ishod pre nego što se reaguje?
Vlada
Eh
Biciklista
Eh
Zivan
Naravno da svako ima pravo na ispoljavanje politickog stava, ali mora biti svestan i posledica, pogotovo kada je uporedo i ( preeskponirani) vodja gradjanske aktivististicke grupacije.
shimmy
u svakom slucaju ici cemo mi ponovo :)
Micika
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H